آيه ي مباهله ونكاتي در موردآن

﴿فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ﴾(سورهٔ آل‌عمران-آیهٔ ۶۱)

پس هر که در این (باره) پس از دانشی که تو را (حاصل) آمده با تو محاجه کند بگو بیایید پسرانمان و پسرانتان و زنانمان و زنانتان و ما خویشان نزدیک و شما خویشان نزدیک خود را فرا خوانیم سپس مباهله کنیم و لعنت‌خدا را بر دروغگویان قرار دهیم.

اين آيه مباهله هست كه خداوند متعال در آن به پيامبر صلي الله  امر فرمود كه بايد ابناء ونساءوانفس خود را براي مباهله با نصراني  بياوري. حال در اين مجال ميخواهيم  نكاتي چند از اين آيه عزيز را كه بايد مورد توجه مومنين باشد تا بدين وسيله  مقام ومنزلت وفضيلت اهلبيت عليهم السلام درك كنند را در قالب چند سوال  بيان كنيم .

1-چرا پيامبر از انفس خود علي عليه السلام را براي مباهله آورد ؟؟؟؟؟


پيامبر علي را آورد تا دانسته شود كه جز علي عليه السلام  به منزله نفس محمد (ص)نيست واز بني هاشم وصحابه علي عليه السلام را همتايي نيست .

2-چرا پيامبر از ابناءخود حسن عليه السلام وحسين عليه السلام را براي مباهله بردند ؟؟؟؟

حسن وحسين عليه السلام را آورد تا همه بدانند حسنين عليه السلام پسران پيامبر هستند ومانند  ندارند

3-چرا پيامبر صلي الله از نساءخود فاطمه زهرا را آورد در حالي كه همسران آنحضرت وزنان هاشميه بودند؟؟؟؟

پيامبر فاطمه زهرا را آورد زيرا علاوه بر نسبت جسماني وفرزندي ،اتصال روحاني واتحاد معنوي با آنحضرت دارد وآن مقام ودرجه اي كه فاطمه نزد خداوند دارد هيچ زني با او شريك نيست وگرنه رسول خدا صلي الله اورا هم با فاطمه سلام الله عليها مي آورد .

نكته وسوال مهمتر 

4-چرا با اآيه ي شريفه خداوند ابناءونساءوانفس را  با صيغه جمع  نازل فرموده ولي رسول خدا جز علي وفاطمه وحسنين كسيديگر را براي مباهله نبردند؟؟؟؟

رسول خدا صلي الله جزءعلي عليه السلام و  فاطمه سلام الله وحسنين عليه السلام كسي را نياورد تا دانسته شود كه اين چهار  نفر خاصه وخلاصبمنزله حضور همه است وباآمين گفتن آنان نزد نفرين رسول خدا صلي الله نيازي به ديگران نيست.

 

منبع /زندگاني صديقه كبري اثر شهيد عبد الحسين دستغيب

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.